k heb al sinds mijn 13e zelfmoord gedachten. k snij ook in mezelf. op mijn 11e ben k daar mee begonne, maar toen was het misschien 1x in de 4maand ofzow. op mijn 13e begon k egt met het snijden. k kwam toen in die tijd in een pleeggezin(dec 2003) voor 6weken, omdat het huis niet goed ging. altijd ruzie met mijn moedere en mijn vader zag k amper. toen ben k dus met snijden begonnen en dagt k steeds aan zelfmoord. hoe k het het beste kon doen enzo. toen ik weer thuis kwam wonen ging alles eerst goed, maar na 2maanden ging het weer fout. weer veel ruzie en het snijden begon weer. k wou mij slagader altijd al een x door snijden, maar durfde het niet. toen in aug2004 ben k weer weg gelopen van huis. en heb k 2weken bij mijn toenmalige vriend gewoont. k was toen 14 en hij 18. mijn moeder was niet blij met hem. ze vond hem eigenlijk te oud, maar k trok me daar nix van aan. toen ben ik 7sept2004 naar un internaat gegaan. het snijden begon weer. toen zowat elke dag. en de zelfmoord neigingen kwamen steeds dichter bij. als k boos was nam k een overdosis pillen, k wist dat k daar niet dood aan zou gaan maar tog deed k het. dat heb k 2x gedaan en ben k 2x heel ernstig ziek geweest van die pillen. k heb in die tijd toen bijna een ader door gesneden, maar k stopte optijd(jammer genoeg) toen in dec2004 moest k naar een ander internaat. een behandelgroep. daar ging het heel slecht met me en k werd alleen maar depresieffer. k mocht de groepsleiding niet en wou trug na het vorige internaat. maar dat kon niet. k was toen een x zo kwaad op de groepsleiding. dat k naar me kamer ben gegaan en mijn mesje pakte. k heb toen met pen mijn slagader lijn getekent en ging snijden. steeds in de zelfde wond. maar k stopte uit eindelijk weer. het bloedde heel erg dus k dagt het is me gelukt, maar dat was dus niet zow. k had ook heel vaak dat k gewoon over straat liep en in 1x dagt : hoe kan k het beste zelfmoord plegen? k wou graag onder de trein springen. of mezelf laten stikken of ophangen. k heb het wel vaak geprobeerd maar dan stopte k weer, omdat k dan aan mijn zusje van 5jaar dagt. k zie haar meer als mijn eigen kind. en k wil haar niet in de steek laten. als zij er niet was geweest weet k zeker dat k nu allang dood was geweest. mijn zus van 17 is ook heel bang dat het snijden me een x goed lukt en dat k dood ga. zij is ook heel bezorgd om mij. nu heb k nog wel vaak zelfmoord gedachten, maar k heb ook mensen waar k er mee over praat. en die houden van mij.(ookal wil k dat zelf niet inzien) maar die helpen mij er wat boven op. k zit nu nog steeds in dat 2e internaat en k weet niet waar k hierna heen ga. k denk een leefgroep. soms denk k wel was k nu maar dood. maar k denk oowk vaak wat ben k blij dat k nu nog leef. maar k zal tog altijd met de gedachten rond lopen. of k het ooit zal doen weet k niet, maar die gedachtes blijven.
kusz Puck
Let op: Zelfmoord.nl en Stichting LeefMee zijn geen onderdeel van Stichting 113 Zelfmoordpreventie. Wij verwijzen slechts naar hun website.
113 Zelfmoordpreventie is een Nederlandse stichting die zich richt op het voorkomen van zelfmoord. De stichting is 24 uur per dag bereikbaar voor suïcidale mensen met een hulpvraag, een verzoek om informatie of een luisterend oor. Mensen kunnen telefonisch contact zoeken vanuit Nederland op 113. Hulp wordt ook geboden per e-mail of chat, desgewenst volledig anoniem.