dit is de allereerste keer dat ik zo open over mijn probleem ga vertellen. Ik was dertien jaar toen ik naar het tweede middelbaar ging begonnen mijn klasgenoten mij te pesten. Ik vond dat heel erg en heb aan mijn ouders gesmeekt om me naar een andere school te sturen. Dus ik ging naar die nieuwe school. Alles leek goed...ze waren heel fijn tegen mij en accepteerden mij meteen. Ik had me nog nooit zo goed in .mijn vel gevoeld. Ik werd zelfs verliefd op een lasgenoot. Toen begon het weer...deze keer om een andere reden dat ze mij pestten. Iedereen in mijn klas deed mee. Ze zeiden dat ik stonk.Niemand kwam langs me zitten. Ik weet nog een keer toen we studie hadden mochten we doen wat we wilden als we maar stil waren. dus iedereen in de klas ging dan bij mekaar zitten behalve ik en een jongen die natuurlijk een paar plaatsen verderop zat. toen zeiden zijn vrienden waarom hij niet bij hen ging zitten en hij zei ik ben te lui komen jullie maar. toen begonnen die te lachen allemaal. ma het stinkt daar!
ik kon het niet aan! ik kan het nog steeds niet aan! ik ben er kapot van! mijn ouders hebben het nooit begrepen. Ik begon te spijbelen en daarom zagen ze mij thuis en op school als een probleem kind. Ik werd gestigmatiseerd. Nu kan ik het nog steeds niet vergeten. Mijn mama heeft erover met iemand gepraat. met iemand die ik niet kan uitstaan. die persoon is zogezegd een familievriend ma we haten hem allemaal en toch vertelt ze het aan hem.die persoon heeft mij en mijn familie te veeel gekwetst Maar dat is niet alles. mijn zus loopt weg van huis enzo. Ze gaat s nachts weg, maar mijn ouders vinden dat heel erg. Ik kan niet studeren hierdoor. Ik wil dat mijn pijn weg is... ik wens iedereen in de wereld veel liefde toe. hopelijk heeft niemand nog pijn. Pijn is slecht het kwetst je maakt je zwak en verdrietig. Niemand moet pijn hebben. Waarom doen we elkaar pijn. Ik wil iets bereiken met wat ik hier geschereven heb: beloof me dat iedereen wie dit leest...een hele dag vriendelijk gaat zijn tegen iedereen. Beloof het me.
ik hou van de mooie mensen in deze wereld mensen die van binnen zeer mooi zijn, want zij bestaan en het zijn die mensen die ervoor hebben gezorgd dat ik nog steeds leef. en dat ik ondanks alles sterk ben!
een hele mooie dag aan ieder van jullie geniet van het leven...kwets anderen niet laat ze jullie ook niet kwetsen. liefde lost alles op.
Let op: Zelfmoord.nl en Stichting LeefMee zijn geen onderdeel van Stichting 113 Zelfmoordpreventie. Wij verwijzen slechts naar hun website.
113 Zelfmoordpreventie is een Nederlandse stichting die zich richt op het voorkomen van zelfmoord. De stichting is 24 uur per dag bereikbaar voor suïcidale mensen met een hulpvraag, een verzoek om informatie of een luisterend oor. Mensen kunnen telefonisch contact zoeken vanuit Nederland op 113. Hulp wordt ook geboden per e-mail of chat, desgewenst volledig anoniem.