'k heb hier al een keer eerder mijn verhaal geplaatst...
'k raak eigenlijk alleen maar des te gefrustreerder en vooral verdrietiger als ik dingen lees als; je bent egoistisch wanneer je aan zelfmoord denkt. Dan denk ik bij mezelf: ben ik echt egoistisch ? is mijn leven niet voor een groot deel gevormd door toedracht van anderen ? Is dat niet de reden waarom ik me nu vaak zo eenzaam, alleen en gewoon elke dag weer somber voel. en soms mezelf weer uit een diep dal moet zien te halen ?
HET IS EEN CONSTANTE TWEESTRIJD IN MIJN HOOFD op het moment dat er suicidale gedachten door m'n hoofd spoken. JUIST OMDAT IK EEN ANDER GEEN VERDRIET WIL DOEN DOOR MIJN ACTIES !!!
Natuurlijk weet ik dat je er zelf ook vaak een aandeel in hebt voor bepaalde situaties. Maar men vergeet geloof ik nog weleens dat men ook kan opgroeien in situaties waarbij je verwaarloosd wordt. en je nooit echt dat gene hebt kunnen leren en ervaren als "normale" mensen. (wat is eigenlijk nog normaal...) Van mij wordt gezegd dat ik heb geleden onder o.a emotionele verwaarlozing. waardoor ik mezelf geheel wegcijferde. (dit is een overlevingsstrategie). En dat is heus niet het enigste probleem(pje). Men zegt soms te snel dat er wel weer een oplossing komt en dat alles weer goed komt... MAAR AAN SOMMIGE DINGEN KOMT HELAAS GEEN EINDE!!! alleen al ik in mijn eigen omgeving kijk... familieleden die "psychisch ziek zijn" b.v. schizofrenie. Dingen die soms verrekte moeilijk zijn om mee te leren leven. Ik probeer ondanks alle tegenslagen die ik heb meegemaakt nog door te ploeteren. Maar voor mij geldt niet uitspraken als verkoop alles en begin een nieuw leven. 'k wou dat het zo simpel was... MAAR DAT IS NIET IN ALLE GEVALLEN ZO EENVOUDIG !.
In de meeste gevallen is het niet zo dat je even een dipje hebt... Ik ben nu al bijna twee jaar zwaar depressief. en heb perioden dat ik jankend de dag door kom omdat ik gewoon op dat moment geen uitweg meer zie. Op momenten dat ik me iets beter voel, lukt het me nog een beetje om mezelf weer vooruit te pushen.
Zet alsjeblieft geen reacties op een site als deze: zoals het is egoistisch, of er is altijd een oplossing. Het is vaak al moeilijk genoeg, ook zonder zulk soort commentaar. voor iedereen die het niet meer ziet zitten: 'k hoop dat jullie gauw weer een lichpuntje zien, zodat je tenminste niet zo gauw de neiging hebt om het op te geven.
'k hoop dat mijn reactie geplaatst wordt, zodat het vanuit een ander oogpunt inzicht geeft
Let op: Zelfmoord.nl en Stichting LeefMee zijn geen onderdeel van Stichting 113 Zelfmoordpreventie. Wij verwijzen slechts naar hun website.
113 Zelfmoordpreventie is een Nederlandse stichting die zich richt op het voorkomen van zelfmoord. De stichting is 24 uur per dag bereikbaar voor suïcidale mensen met een hulpvraag, een verzoek om informatie of een luisterend oor. Mensen kunnen telefonisch contact zoeken vanuit Nederland op 113. Hulp wordt ook geboden per e-mail of chat, desgewenst volledig anoniem.