lieve mensen,
wie heeft er nu niet eens de gedachte dat al je problemen zijn opgelost als je er niet meer bent? Ik heb dat zelf vroeger, soms nog wel, ook wel en een heuse poging gedaan. Gelukkig achteraf ben ik op tijd gevonden. Ik zeg gelukkig omdat ik nu jaren verder ben, een uitvaartonderneming heb waardoor ik veel met zelfdoding te maken krijg. Zelfmoord vind ik een verschrikkelijk woord dus zal ik dat nooit gebruiken.
Of je nu gepest wordt of andere problemen hebt, besef dat deze dingen je alleen maar zullen sterken in dit verdere leven. Hoe meer problemen je hebt des te krachtiger zul je worden!
Daarbij, als je een natuurlijke dood sterft heb je hier op aarde een taak te volbrengen en als je die hebt volbracht dan ga je naar een hoger iets, een eeuwig leven waarin geen pijn of pesterijen zijn. Als je de hand aan jezelf legt denk ik dat je je taak hebt afgebroken waardoor je zult zweven tussen hemel en aarde om zo alsnog naar dat eeuwige leven te kunnen gaan. En ik denk dat dat nog veel zwaarder is als je bestaan nu (ik merk dat vooral als ik iemand zijn of haar laatste verzorging geef, ze zijn er gewoon bij!) Ik ben helemaal niet gelovig maar heb dit intense gevoel!
Bovendien, sta er eens bij stil wat je je omgeving aandoet. Die pijn is niet te verwerking, zo weten we inmiddels uit ervaring. Kiest een kind voor een einde dan houdt op dat moment ook het leven voor je dierbaren op. Dat is ook wel logisch want ze zullen zich iedere dag afvragen; "had ik het kunnen verkomen?, had ik maar beter geluisterd, wat hebben we fout gedaan enz. Aan die vragen komen geen eind.
Weet dat met de tijd alles over gaat als je het de tijd geeft! Heb je het zo moeilijk dat je het even helemaal niet meer ziet zitten, probeer je dan op de dingen te richten die wel goed voelen, (soms voelt helemaal niets goed maar heb dan geduld tot dat er wel is) je zult zien dat je door de tijd heen steeds sterker zult worden en achteraf heel blij zult zijn dat je deze keuze niet hebt gemaakt!
Lieve Jan, ik heb jouw stukje gelezen en weet je wat ik vind? Homo's zijn geweldige mensen, erg gevoelig ook en vooral vrouwen zijn er gek mee omdat je met hen alles kunt bespreken zonder dat ze iets van je willen! Besef dat je bent wie je bent en wees hier trots op! Kijk diep in je hart en volg je gevoel! Geloof me, als je het allemaal even de tijd geeft dan valt alles op zijn plaats en komt er echt een tijd waarin je er om kunt lachen. (Geloof me want ik spreek uit ervaring)!
Heel veel sterkte en denk erover of je je dierbaren de rest van hun leven ongelukkig wilt zien (iets dat je zelf meekrijgt als je zweeft tussen hemel en aarde) of dat je de tijd die er nu nog even ongelukkig uitziet wilt "uitzitten" om vervolgens als een krachtig en mooier mens verder leeft met daarbij ook de mooie dingen die je zou missen als je er niet meer bent.
Geloof me, ze zijn er echt! Tijd...... het heeft tijd nodig dus wees geduldig!
Ps. Ik respecteer het als je er voor zou kiezen, doe het wel overwogen!
Jelke
Let op: Zelfmoord.nl en Stichting LeefMee zijn geen onderdeel van Stichting 113 Zelfmoordpreventie. Wij verwijzen slechts naar hun website.
113 Zelfmoordpreventie is een Nederlandse stichting die zich richt op het voorkomen van zelfmoord. De stichting is 24 uur per dag bereikbaar voor suïcidale mensen met een hulpvraag, een verzoek om informatie of een luisterend oor. Mensen kunnen telefonisch contact zoeken vanuit Nederland op 113. Hulp wordt ook geboden per e-mail of chat, desgewenst volledig anoniem.